Klantenservice
1 Bestellen
1.1 Hulp nodig bij bestellen

Wij staan graag voor u klaar om u bij uw bestelling te assisteren. 
Voor welke vraag dan ook, u kunt ons bellen op 0599-858878
Op maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 10:00 en 18:00 uur. 

Per email kunt u ons bereiken op [email protected]

Normaliter heeft u binnen 24 uur antwoord.

Tenslotte kunt u ook gebruik maken van het formulier op deze pagina aan de rechterzijde om uw vraag te stellen.

1.2 Minimum bestelbedrag
Wij hanteren geen minimum bestelbedrag.
1.3 Maximum bestelbedrag
Wij hanteren geen maximum bestelbedrag.
1.4 Combineren van bestellingen
Na het plaatsen van uw bestellingen, kunnen deze niet meer standaard gecombineerd worden. U kunt natuurlijk altijd even contact met ons opnemen via de email [email protected] om te kijken wat er nog handmatig mogelijk is.
1.5 Annuleren
Het is niet altijd mogelijk om bestellingen te annuleren. Zeker bestellingen die maatwerk bevatten en al in produktie zijn gegaan, kunnen niet meer geannuleerd worden. Neem altijd contact met ons op via [email protected] om de mogelijkheden te bespreken.
1.6 Bevestiging en factuur

Wij sturen u altijd per email een bevestiging en de factuur van een order. Mocht u deze onverhoopt niet ontvangen, neem dan direct contact met ons op: [email protected]

1.7 Registreren
Nee, er is geen registratie vereist om klant te worden. Indien gewenst kunt u wel een account aanmaken waardoor u het betalingsproces sneller kunt doorlopen, meerdere adressen kunt opslaan, uw bestellingen kunt bekijken en volgen en meer, maar dit is niet verplicht.
2 Betalen
2.1 Probleem met online betalen

Heeft u een probleem om online te betalen, bijvoorbeeld met Ideal ?
- Als u Ideal aanklikt als betaalmethode, moet er een keuzebalk verschijnen met de namen van de aangesloten banken. Als deze niet verschijnt, en u dus niet verder kunt met uw Ideal betaling, ligt dit meestal aan de cookie instellingen in uw browser. Het gehele bestelproces maakt gebruik van tijdelijke cookies om de artikelen op te slaan. Dit is volstrekt ongevaarlijk, maar wel noodzakelijk voor het maken van een bestelling. Als de browser geen of slechts beperkt cookies accepteert, kan dit de reden zijn dat u per Ideal geen betaling kunt verrichten. De oplossing is om cookies wel of uitgebreider toe te staan, waarne de keuzebalk voor de bank wel verschijnt en u uw betaling kunt maken.

Gebruikt u een Apple product met Safari browser ? Ga dan naar Instellingen , Safari en kies dan rechts in het scherm Blokkeer Cookies. Kies het volgende scherm Sta altijd toe. Probeer nu opnieuw te kiezen voor Ideal.

2.2 Betaalmethodes

Bij Koelproduct kunt u op diverse manieren betalen:
- per bankoverschrijving (in het verleden ook wel betalen per acceptgiro genoemd). U betaalt per reguliere overschrijving via uw eigen bank. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. Ons bankrekeningnummer is NL59 INGB0006200362 t.n.v. Petsonline te Stadskanaal.
- per Ideal. U betaalt online per Ideal (bij vrijwel alle Nederlandse banken mogelijk). Hieraan zijn geen extra kosten verbonden.
 - Mr. Cash. 
- Credit Cards: Visa, Master Card en American Express. 
- Sofort Banking. 
- Maestro.
- Paypal.

2.3 iDeal betalingen
iDEAL is een veilige vorm van internetbankieren waarbij u tijdens uw bestelling naar de internetbankiersite van uw bank wordt geleid. In ons betaalproces geeft u aan, per iDeal te willen betalen. In de vertrouwde omgeving van uw eigen bank kunt u de betaling van uw bestelling veilig afhandelen. De betaalgegevens zijn al voor u ingevuld. Nadat u een bevestiging van uw bank heeft ontvangen keert u terug naar onze website en ontvangt u een bevestiging van uw bestelling. Aangezien de iDEAL betaling direct wordt verwerkt is deze direct zichtbaar op uw rekeningoverzicht.
2.4 Per bankoverschijving betalen

Ja, u kunt gewoon per bank vooruitbetalen. Op uw factuur staan alle benodigde gegevens zoals factuurnummer, bedrag en onze bankgegevens. Hieronder staan deze nogmaals vermeld: ING bank, NL59INGB0006200362, BIC: INGBNL2A t.n.v. Petsonline te Stadskanaal.

Zodra wij uw betaling op onze bank ontvangen, verzenden wij uw bestelling.

2.5 BTW
Onze gepubliceerde prijzen zijn altijd inclusief BTW.
3 Contact
3.1 Contactgegevens

Koelproduct, onderdeel van Petsonline

Handelsstraat 40
9501 EV Stadskanaal

Telefoon : 0599-858878

Email :[email protected]
KvK : 67683541
BTW: NL857128590B01
Bank: ING
IBAN : NL59INGB0006300362
BIC: INGBNL2A

4 Klachten
4.1 Klachten procedure
Koelproduct neemt klachten serieus en zal er alles aan doen om het probleem op te lossen.
Stuur ons een volledige en duidelijke omschrijving van uw klacht, schriftelijk per post of per email.
Wij bevestigen altijd de ontvangst van uw klacht en zullen deze uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Ook kunt u uw klacht indien bij de Stichting Webshop Keurmerk op www.keurmerk.info
Indien een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, is er een geschillen procedure van kracht zoals beschreven in artikel 15 van de algemene voorwaarden.
4.2 Defecte artikelen

Neemt u in een dergelijk geval direct met ons telefonisch (0599-858878) of per email  ([email protected]) contact op. Wij zullen er alles aan doen, zo snel mogelijk een goed product naar u op te sturen.

5 Retourneren
5.1 Termijn voor retouren
Na ontvangst van uw product, heeft u 14 dagen de tijd om het zonder opgaaf van redenen aan ons te retourneren (artikel 6 van de algemene voorwaarden).

De retourprocedure is als volgt.

  • Informeer eerst via [email protected] naar welk adres het product retour moet worden verzonden, daar dit kan afwijken van ons kantooradres.
  • Vul het retourformulier in.
  • Stuur dit formulier per post of per email naar [email protected]
  • Wij verwachten van u dat het product en alle toebehoren zoveel als redelijkerwijs mogelijk is in de originele verpakking aan ons retourneert.
  • Frankeer voldoende en stuur het product op.
    Let op dat bij briefpost de PostNL geen garanties geeft omtrent de levering, dus wij adviseren u altijd een retour per (brievenbus-) pakket of aangetekend te versturen. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de consument.
  • Na ontvangst controleren wij het product op beschadigingen etc. Wij verwachten van u dat het product en alle toebehoren zoveel als redelijkerwijs mogelijk is in de originele verpakking aan ons retourneert.
  • Let op dat gebruikte of beschadigde artikelen niet kunnen worden geretourneerd of geruild.
  • Indien alles in orde is, storten wij uw aankoopbedrag op uw rekening terug.

Let u erop dat er een aantal producten zijn waarvoor deze algemene regel niet geldt:
  • Maatwerkproducten waarbij het product per order is gefabriceerd overeenkomstig de wensen van de consument. 
  • Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn. B
  • Ook kunnen sommige producten vanuit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd worden als de verpakking is geopend. Bij twijfel neemt u eerst contact met ons op.
U kunt in de omschrijving van een artikel teruglezen of het artikel exclusief per order handgemaakt wordt.
5.2 Adres voor retouren
Voordat u een zending retourneert, neemt u eerst contact op met [email protected] voor het juiste adres waarheen uw product(en) retour gezonden moeten worden. Dit kan soms afwijken van ons kantooradres !
5.3 Terugbetalen van retouren
Wij zullen eerst de retourgoederen controleren op beschadigingen etc. Wij verwachten van u dat het product en alle toebehoren zoveel als redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking aan ons retourneert.
Wij betalen u uiterlijk binnen 14 dagen terug.
5.4 Verzendkosten voor retouren
Bij een normale retourzending, als er dus geen sprake is van defecten of beschadigingen, betaalt u altijd zelf de porto en verpakkingskosten van de retourzending.
Als er sprake is van een defect of beschadigde levering, neemt u dan eerst contact met ons op over de wijze van retourzenden. In principe betalen wij in dergelijke gevallen de porto kosten.
6 Ruilen
6.1 Een product ruilen

Bij Koelproduct kunt u zonder problemen een product ruilen. Bijvoorbeeld als de maat toch niet goed blijkt te zijn. Wij vragen u vriendelijk, voordat u een product retourneert, dit even per email aan [email protected] te melden zodat wij weten wat de bedoeling is.

De retour procedure is als volgt:

U verstuurt het product naar ons retour: Handelsstraat 40, 9501 EV Stadskanaal.

De kosten van retourzending zijn voor rekening van de consument.

Let u erop dat er een aantal producten zijn waarvoor deze algemene regel niet geldt:
- maatwerkproducten waarbij het product is gefabriceerd overeenkomstig de wensen van de consument. Bij petsonline geldt dit o.a. voor de handgemaakte halsbanden dier per order op maat worden gemaakt en de hondenkussens en de steigerhouten hondenbakken, beide van het eigen merk.
- producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn. 

Bij de omschrijving van een artikel staat altijd duidelijk vermeld of een product handgemaakt op maat per bestelling wordt gefabriceerd.

Wij zullen de retourgoederen controleren op beschadigingen etc. Wij verwachten van u dat het product en alle toebehoren zoveel als redelijkerwijs mogelijk is in de originele verpakking aan ons retourneert. Beschadigde artikelen kunnen niet worden geretourneerd of geruild.

Bij ruilen voor een ander artikel of maat, zenden wij u een credit factuur voor het retour gestuurde product exclusief de verzendkosten en maken een nieuwe bestelling aan voor het gewenste product. Let op dat eventuele verzendkosten voor de nieuwe bestelling volgens de normale regels berekend zullen worden.

7 Verzenden en verzendkosten
7.1 Verzending van bestellingen

Indien het artikel op voorraad is, zal het binnen 2 tot 3 werkdagen worden verstuurd. Meestal is de verzending per GLS die het pakketje binnen 24 uur bij u aflevert. U ontvangt de track & trace code zodra uw pakket door Petsonline is verzonden zodat u de zending ook zelf via internet kunt volgen. Indien uw pakket op een andere wijze wordt verzonden, ontvangt u hiervan een bericht van ons.

7.2 Verzendkosten

Nederland

De verzending van bestellingen binnen Nederland boven €49 geheel gratis.

Voor verzending van orders onder €49 berekenen wij € 5,95 bijdrage in de verzendkosten. Uw bestelling wordt dan als pakket via GLS verzonden, u ontvangt automatisch een Track & Trace code zodra het pakket door ons is afgeleverd bij GLS.

België

Voor verzending naar adressen in België bereken wij € 6,95 bijdrage in de verzendkosten. De verzending van bestellingen boven € 79 is geheel gratis.

Andere landen

In het bestelproces kunt u uw bestelling naar vrijwel alle landen in Europa laten versturen. Aan de hand van uw adres berekent het systeem tijdens het bevestigen van uw bestelling de correcte prijs.

7.3 Afhalen van bestellingen

U kunt uw bestelling ophalen op ons kantoor in Stadskanaal. Zodra uw bestelling klaar is, nemen wij telefonisch contact met u op. Hieraan zijn geen kosten verbonden.